19. lokakuuta 2017

Ruudun takana on nainen

Kuten otsikkokin sen jo paljastaa, on tämän postauksen aiheena Minä, minun tavoitteeni ja ensimmäinen työyhteisöjaksoni. Vaikkakin tämä blogi on ollut pystyssä jo viisi vuotta, en ole oikeastaan koskaan kertonut sitä, kuka tätä tekstiä tänne tuottaa. Joten nyt kun blogitehtävä koulun puolelta oli esittäytyminen niin se onkin vallan mainio syy hoitaa tämä esittäytyminen tällätavalla muodikkaasti "myöhässä". Aloitetaan!

Kuka? 

Nimeni on Petra, täytin syyskuussa juuri 22-vuotta ja asun tällä hetkellä Lahdessa. Opiskelen Lahden Ammattikorkeakoulussa matkailuliiketoimintaa ja minusta pitäisi tässä muutaman vuoden kuluttua tulla Restonomi. Ammatiltani olen tarjoilija sekä leipuri/kondiittori joista molemmista minulta löytyy jonkun verran työkokemusta. 

Omistan kolme frettiä ja harrastan vähän kaikenlaista vaeltamisesta keskiaikaiseen täyskontaktilajiin. Olen hullaantunut täysin erilaisista tarinoista, saduista ja elokuvista jonka vuoksi tahtoisin edelleenkin, 11v jälkeen, saada kadonneen kirjeeni Tylypahkaan. Rikkaasta mielikuvituksestani huolimatta olen hyvin maalaisjärkinen ja käytännönläheinen ihminen joka tykkää tehdä ja kokeilla kaikkea ihan ite.

Tavoitteet?

Käsitän tämän aiheeni sellaisena millaisena haluaisin nähdä itseni koulun lopussa. Se mihin täsmälleen haluaisin jatkaa koulun jälkeen on vielä hieman auki mutta näin henkisesti tavoitteenani on olla entistäkin parempi työntekijä, ymmärtäväisempi sekä ammattimaisempi asiakaspalvelija sekä tyyppi jolla ei mene sormi suuhun missään tilanteessa vaikka asiakas pyytäisi mitä. 

Toivon saavani työvälineet medianlukuun ja sen tuottamiseen ammattimaisesti mutta persoonallisesti sekä paljon, paljon uusia yhteyksiä eripuolelle maailmaa. 

Työyhteisöpaikka?

Tämän loppuvuoden aikana lähden Muonioon, Harriniva Hotels & Safaris yritykseen kokeilemaan hotellin vastaanottajan työtä ja kuulema muutama siivousvuorokin minulle onnistutaan järjestämään! En ole koskaan toiminut vastaanotossa/hotellissa muualla kuin ravintolatöissä joten odotan innolla mitä tuleman pitää. Olen jo kauan halunnut päästä lappiin työharjoitteluun/töihin mutta nyt kun tilaisuus vihdoin koittaa olen samalla täpinöissäni kaikista mahdollisuuksista ja samalla hieman peloissani kuinka tulen pärjäämään niin kaukana kotoa, erossa eläimistäni, poikaystävästäni ja perheestäni. Onneksi nykyään on kuitenkin keksitty kaikenmaailman skypet ja videopuhelut jne, niin enköhän minä parisen kuukautta kestä, varsinkin kun suosikkijuhlani lähestyy eli Joulu! Mikäs sen parempaa paikkaa valmistautua lempijuhlaan  kuin lapissa!


Koulutehtäviini vielä lisäten, minulla on n. 10 blogipostausta koulutehtävinäni jotka pyrin julkaisemaan tästä eteenpäin joka viikko ainakin yhden joten jos kiinnostaa restonomiopiskelut niin kantsii tutkailla postauksia! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti