9. joulukuuta 2017

Digitaalisen markkinoinnin kehitys

Tämä postaus on tavallaan jatkoa edelliselle Digitaalisen markkinoinnin postaukselle. Tässä kuitenkin keskitytään lähinnä digimarkkinoinnin kehitykseen ja millaista kokemusta itse asiakas voisi toivoa yritykseltä.

Kuten aiemmin kerroin, Harriniva on ottanut hyvin haltuunsa sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin. Kuitenkin kun alan pohtimaan yritystä ja sitä, kuinka he toimivat, huomaan muutamia kehityskohtia.

Harrinivan markkinointi kohdistuu hyvin paljon luontoon, aktiviteetteihin ja lapin rauhaan, näihin valttikortteihin usein myös tarrataan helposti ilman kummempia maanitteluja mutta esimerkiksi kesäsesongin toiminta Harrinivassa on huomattavasti rauhallisempaa kuin talvisesongin.


Kehitysideoita talveen

Saatavuutta miettiessäni totesin että talvisesongin saatavuutta suomalaisille on vaikea lisätä sillä hotelli on buukattu täyteen ulkomaalaisista jo reilusti ennen kautta. Kuitenkin olisi hyvä markkinoida muutamia talviaktiviteettipaketteja ihan suomalaiseen makuun jotta asiakkaita saataisiin jo talvella houkuteltua Harrinivaan.

Suomalaiset ovat siinä mielessä vaativampia asiakkaita kuin ulkomaalaiset, sillä he haluavat omaa rauhaa ja tilaa lomillaan. Ehkä jonkinlainen "Joulun rauhaa" paketti/aktiviteetti olisi hyvä. Osallistava markkinointi saattaisi toimia myöskin.


Kehitysideoita kesään

Kesäsesonki on puhtaasti suomalaisten aikaa, vaikka ulkomaalaisia käy silti paljon. Ulkomaalaisille kehitetty jonkinlainen vr kokemus suomen kesästä/syksystä ja sen tekemisistä voisi olla hyvä markkinointikikka. Lapsille jokin eräaiheinen pelisovellus jossa opittaisiin suomeksi ja omaksi kieleksi erilaisia eläimiä ja kasveja, sopisi hyvin Harrinivan luonteeseen ja houkuttaisi lapsia tutustumaan Suomeen.

Digitaalisen markkinoinnin kehitys on Harrinivassa mielestäni vähäistä sillä kaikenlaiset ja kaikenmaalaiset ihmiset on otettu aika hyvin huomioon. Muita kehityksen kohteita Harrinivalla tottakai on, niinkuin kaikilla muillakin yrityksillä mutta tämän alueen he ovat ottaneet hyvin haltuun!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti